4.1.2011

SAMPPANJANMYYNTI VIRKISTYI



Kahden vuoden alamäen jälkeen suurien samppanjatalojen myyntiluvut ovat elpyneet, ainoastaan halvimmat brändit taistelevat vielä jalansijastaan markkinoilla. Samppanjan juominen on aina vaan trendikästä myös nuoremman sukupolven piirissä ja siksi myös luksustalon LVMH:n (Louis Vuitton Moët Hennessy) huolet alkavat olla tipotiessään. LVMH omistaa samppanjamaailman kuuluisimmat merkit (Ruinart, Krug, Moët, Veuve Clicquot..) ja sen alkoholiosaston myyntihuhuja on ollut taantuman aikana vilkkaasti liikkeellä. Nyt yhtiö on laittanut pisteen huhuille ja nostanut myyntiänsä parikymmentä prosenttia.
Kaikkien samppanjoiden yhteenlaskettu myynti on kolmatta vuotta laskussa, mutta kalleimpien merkkien kaupan veikataan kasvavan lähes 2 % vuositasolla seuraavan viiden vuoden aikana. Me suomalaiset olemme kyllä kantaneet kortemme kekoon, sillä meillä samppanjanmyynti porskuttaa Alkon tilastojen mukaan lähes 50 prosentin nousussa viime vuoden aikana! Cin Cin.

Ei kommentteja: